Äta korv är FARLIGT!

Skulle ta en tugga av den goda korven och bet mig i läppen, inte så farligt tyckte jag men att det var lite mer än vad jag annars råkar göra! Men då såg jag syrrans min och blev lite orolig, gick och spottade ut korven och med den kom det massa blod,
gick till spegeln för att titta och jag såg bara rött... efter ett par skölj och spottandes lyckades jag se vad jag hade gjort!

Det var ett ganska stort hack och det stack ut en bit som var nästan 10mm och 3mm bred. Liknade väldigt mycket en mask som bitit sig fast. Jag satte en kompress och lite is på det och gick ut för att samtala med familjen. Då blev jag yr så jag la mig ner på gräsmattan och upp med benen... efter ett telefonsamtal så kände jag att det var lika bra att åka och kolla upp det, in till akuten och sitta där i 1 timme för att få reda på att det ville de inte göra någonting åt utan jag skulle sluta pilla på det och låta det läka så skulle den utstickande grejen trilla av när den kände för det.

Jag är bara orolig att jag kommer att bita sönder mer när jag sover än vad det redan är.
Men vi får se hur jag klarar natten. Samtidigt som jag ska ställa om till morgonskift på jobb.
Det får bli som det blir. Ska nog svälja lite smärtstillande innan läggdags sen blir det nog bra.



Annars så har jag jobbat hela veckan. Cyklat tur/retur och sen tagit nån promenad efter man kommit hem.
Igår körde vi vårt första långa skift och sen blev det helg som vi firade med genom att åka till McDonalds halv fyra på morgonen. Kassörskan var helt förvirrad norrlänning vilket inte höjde humöret på redan trötta pågar!

På måndag är det upp 4.30 för en ny härlig vecka. Hoppas dagens fadäs kommer att vara avhoppat till dess

ByeBye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0