Cykling..!

Söndags:
Blev en vända ner till stranden med syrran och far.
23km i lugn och maklig takt då syrran inte cyklat så mycket än, men det ska ändras på!
Jag och syrran tänkte även att cykla vidare lite men efter ca 4km utöver strandrundan brast en eker för mig och hjulet låste sig i bakbromsen... wiiiehooo... ringa far, han kom och hämtade mig sen var det att pilla med cykeln.
Det där med ekrar är ganska spänande när man tittar närmre på hur de är konstruerade!

Måndags:
Då stack jag och far ut på en lugn vända var det tänkt. under de första kilometrarna beslöt vi oss för att testa vallåkrabacken... det gick hyfsat för mig, farsan tog slut och cyklade hem, jag körde 2 vändor till vilket gjorde mig ganska slut och drog mig hemmåt. och tänka sig. ekrarna höll.

Sen på kvällen kom det ett rejält härligt åskväder. Underbara blixtrar men ganska lite dunder.
Synd att jag inte tog fram kameran och försökte fånga ett par.
Det var tre blixtrar som jag blev lite rädd för.
Fick den där känslan av att "det här kommer att göra ont".. men så hände inget.

Får se ifall det blir några sköna blixtrar ikväll då det varnas för det igen eller om det har dragit för långt norrut för att kunna ses!

Ha det kaka. Nu blir det kaffe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0