Regn & Rusk

Åkte en tur till smålands härliga skogar och gick längs med sjön där jag funderade över dagarnas olika företeelser. Som vanligt gick ekorrhjulet allt fortare medan tankarna vandrade djupare dock utan några resultat. Kom fram till att jag återigen stod i dörren och undrade vad som hände under promenaden i regnet. Ingenting, kom jag fram till!

Formulering av meningar och känslor är nog inte min starka sida och när man inte hinner att pränta ner ens tankar hur ska man då hinna få rätsida på de innan nåt annat tar ens uppmärksamhet. Det är livets stig som jag funderar över, vilken riktning jag ska bege mig, hur man tar sig förbi alla dessa hinder man hittar på i sitt huvud att det finns! Murar & stängsel med taggtråd, gliringar & hån samt rena elakheter folk kan hitta på. Mellan varje punkt jag hinner trycka på tangentbordet har jag redan tänkt fyra andra tankar och blir förvirrad över vilken tanke jag faktiskt hade med meningen jag skrev, för att sedan totalt tappa tråden ... nu sitter jag här i skenet av min lampa, regnet smattrandes mot fönstret och tänker att det kanske är dags att släcka ner och blunda.

men där, där bak i huvudet dyker det upp lite små funderingar, igen och tankarna går igång... sömnen förblir ouppnåeligt och jag stressas över att inte somna. ibland önskar jag att man skulle kunna stänga av huvudet så som man kan stänga av en dator, trycka på off-knappen och bara vara...


Nu har det snurrat för många varv i pärat så det är dags att stänga av datorn och hoppas att även huvudet vill gå ner i viloläge, sova till regndropparnas rytmiska förfall mot fönstrets hårda yta och vakna utvilad för en ny dag.

simma lugnt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0